Är man trött på ensamhet har tystnad mist sin dignitet

Jag har gatt och blivit sjuk... Det kanns som att min strupe haller pa att brinna upp. Jag vill bara dra ner en tandborste ner i halsen och klia, klia, klia! Febern har i alla fall gatt ned, men huvudvarken blir bara varre och varre. Just nu ar det inge kul att jobba... Energin ar inte pa topp och det blir inte battre av att det enda jag far i mig ar te. Jag lever fortfarande pa energin fran helgen. Jag hade en jatte skon helg.
I lordags motte jag upp med mina Tosar - Demi och Lisa. Vadret var fantastiskt, sa vi gick runt pa stan, i olika gallerior, at yoghurtglass och provade en massa balklanningar. Demi har namligen borjat planera sin 21 ars dag (hon har inte ens fyllt 20). Det ar tydligen en jatte stor grej i Sydafrika att fylla 21. Vi hittade den perfekta affaren och den perfekta klanningen:)
Sedan gick vi vidare mot San Francisco Ferry Building. Det ar som en jatte stor Saluhall. Dar hittar man allting. Vi avrundade dagen med mexikansk mat. Efter det begav jag mig mot en van for att spendera natten dar. Hennes vardfamiljs gamla au pair var och halsade pa sa vi umgicks lite med henne. Det visade sig att hon varken hort talats om eller sett "The Notebook"(??!!!) Sa givetvis tog vi hennes "Dagboken" oskuld. Hon grat filmen igenom, precis som det ska vara.
I sondags akte jag och tva vanner till IKEA. Sa markligt det dar att man uppskattar saker fran hemma mycket mer i ett annat land. Dar at vi lunch - for min del blev det potatismos och appelkaka till efterratt. Jag kopte aven med mig en pase kexchoklad.
Sondag kvall akte jag in till stan for att mota upp min van fran Uppsala som befann sig har under helgen. Vi hade en supermysig kvall tillsammans!
Harlig, solig dag i Cali.
Var yoghurtglass, Ni som kanner mig forstar sjalva att den med mest choklad ar min:)
Det gar inte att ha en trakig stund med dessa Parlor.
Pa vag mot IKEA.
Jag tog med Flisorna till The Cheescake Factory, dar vi njot av en god middag och muuumsig efterratt.
Lite regnstank pa kameran...
Jag tog med en varsin kexchokla till flickorna. Jag antog att dom skulle uppskatta det eftersom att aven dom varit borta fran Sverige ett tag, vilket dom gjorde:)

Kommentarer
Postat av: citron

värsta matinlägget. Vattnas i munnen ju...

2011-04-20 @ 07:10:57
Postat av: diana

hah det ar sant, det tankte jag inte ens pa - alla frestelser.

2011-04-20 @ 07:18:38
Postat av: citron

logga in då har saknat "blomma"

2011-04-20 @ 15:59:08
Postat av: cido

Snacka om goda bakelser! Jag måste också till IKEA, man kanske kan hitta påskgodis där, IKEA är så mycket bättre utomlands, man känner sig ''hemma''. Gillar att namnen på alla saker är på svenska.Hopps du mår bättre snart!

2011-04-21 @ 00:52:53
Postat av: s.

Ååååå vilka bakelser. Apropå cheesecake, var och fikade med Wilma och Lisa på stan. FRågar Lisa snällt vad hon vill ha för fika. Vad väljer skitungen? En cheesecake för 48kr OCH en cola för 30kr. SERIÖST när blev det så dyrt? Jag försökte övertala henne till en cocosboll men märkte att hon vägrade överge sitt val. Fattig gick jag hem. Sen skulle Wilma ha salami och briemacka, dricka OCH kaka. Ska man säga nej som kusin när man träffar dom sällan? haha

2011-04-22 @ 13:46:58
Postat av: diana

S: HAHAHHAHAHH! Ja dog nar ja laste din kommentar. Ja, det ar barn det... Ja ser dig framfor mig "Lisa, kokosboll.. Inte kokosboll? nehepp.."

2011-04-22 @ 23:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0