me and you until the end

Vilken jakla dag. Jag overlevde den knappt. Morgonen borjade med ett lakarbesok - for lillpojken. Det gjorde ont i hela mitt hjarta av att hora honom gallskrika av sprutorna. Mitt lilla hjarta. Efter lakarbesoket hade vi fem minuter pa oss att ta oss till G's musiklektion som ligger laaaaangt ifran sjukhuset. Att springa genom hela stan med en klumpig barnvagn, tung ryggsack, skavsar, hosta, huvudvark och en panna varm nog att steka ett agg pa kandes sadaaar kan jag tala om...
Vi kom 20 minuter sent till musiklektionen men vi kom atminstone dit. Val hemma dög ingenting som lunch for lillflickan och hon ville inte ta sin nap. Pojken ville ta sin nap, men kunde inte sova pa grund utav sin hosta. Jag tyckte sa synd om honom. Eftersom att ingen av oss tre fick sin valbehovda vila resulterade detta i tre sura miner resten av dagen.
Kvallsrutinen ar att jag brukar bara bada tva nere i foraldrarnas badrum, sedan lagga pojken som sover i foraldrarnas sovrum och sedan ar jag med flickan i hennes rum tills det att pappan kommer hem. Men idag lade jag pojken innan badet for hans ogon gick i kors av trotthet. Darfor fick jag bada flickan uppe i mitt badkar for att inte vacka L. Jag vek upp mina jeans och klev in i badkaret med flickan, allting gick bra tills det att; G trycker pa knappen som gor sa att det kommer vatten ovanifran. Det vill saga det borjar spruta vatten pa oss bada, for henne gjorde det inte sa mycket eftersom hon var avkladd, men dar stod jag, fullt pakladd och blev duschad. Jag borjade skratta hysteriskt, for valet stod mellan det och att grata hysteriskt.
Jag saknar dig Crazy.

Kommentarer
Postat av: cido

Inte alltid så lätt med att ta hand om barn, men det låter som att du hanterar jobbiga situationer på ett bra sätt. Tålamod är en fiskares bäste vän, som lottas pappa säger. Inte för att du är en fiskare, men ändå!

2011-04-22 @ 18:19:45
Postat av: Ulla

Diana du är duktigt,men barn är inte som man vill hela tiden jag hoppas att lillkillen mår bra nu ,föresten hela livet är jobbigt ibland, kram.

2011-04-22 @ 20:57:30
Postat av: diana

Ja, talamod ar en manniskas basta van - oavsett yrke, men mer behovligt som barnflicka an som fiskare skulle jag tro.



Ulla: Tack! Vi alla mar tyvarr samre och inte battre men hoppas det andras till nasta vecka! for jag klarar inte av annu en vecka som denna.

2011-04-22 @ 23:28:56
Postat av: Gubben i lådan

Det har gått 2 månader och 1 vecka sedan jag träffade dig på Long Island. Då hade vi stått ut 6 hela månader utan att ses. Om 3 månader bor vi i samma delstat. 3 månaaaaaaaaaaaaader, det är INTE lång tid. I love you and I miss you, everyday.

2011-04-22 @ 23:49:51
Postat av: diana

hahah Gubben i ladan - I love it! Ja men vet du vad jag just tankte pa, forra pasken da vi gomde paskagg till varandra. Du fick shine spray och jag colorfresh! hahah jag trodde jag gomde pa basta stallet men du hitta ganska fort sa sen ville jag gomma om, san jakla barnrumpa. Var det verkligen forra pasken? Eller tva ar tillbaka? Gud, det har hant sa mycket, sa jag har svart att memorera aren.

2011-04-22 @ 23:53:53
Postat av: ett inte så blondt huvud

Haha jag vet, det har hänt väldigt mycket. Men det var förra året =) Jag tycker det är så himla komiskt att vi båda köpte produkter till håret ;)Bästa påsken på länge faktiskt, vi hade ju varandra <3

2011-04-23 @ 08:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0