Hiss & Diss

Jag trodde aldrig jag skulle tycka om att blogga sa mycket som jag gor. Varfor jag tycker om det sa mycket ar for att det kanns som att jag inte ar lika langt borta fran familjen dar hemma. Det kanns som att genom att skriva lite om min vardag sa blir Ni en del utav den. Men ibland ar det aven jobbigt... For man gar igenom sa otroligt mycket har och ibland vill jag skriva om exakt allting jag gor, men sa hejdar jag mig. For jag har en oppen blogg, jag vet inte vilka som ar mina lasare och vill darfor inte bli for privat. Ibland ar det svart att skriva "ytligt" om sma saker och svart att inte skriva om sadant som anda forekommer i min vardag: problem med barnen, killar, kompisar... Nej, det far jag skriva om i min privata dagbok :)

Men jag kommer inte kanna mig som en riktig bloggare forens jag har gjort en hiss och diss lista. Sa har kommer den: Varfor inte hissa och dissa andra bloggare?
DISS:
Kissie. Den tjejen ar alldeles for mycket. Hon blev kand for att hon skrev oppet vad hon tyckte och tankte om andra manniskor (kandisar) - bara i Sverige kan nagon bli kand for nagot sadant. Hon skiljer sig inte mer an nagon tjej fran Bronx. Hon kommer inte ens upp till den nivan nar det galler kaxig attityd och mottot "I don't give a shit what others think about me!"... Vem vill vara kand for att vara blast? Pass pa den! Riktigt TROTT TJEJ.



HISS:
Isabella Lowengrip aka Blondinbella. Jag maste erkanna: forst sa gillade jag henne inte, men sen sa andrade jag mig...eller snarare hon andrades. I borjan skrev hon bara om alla "galna fester" hon var pa och hur underbart hennes liv var. Nu har hon blivit aldre och skriver mycket om sina foretag och vad som inspirerar henne. Hon inspirerar faktiskt mig. Hon har fullspeckade veckor, men anda hinner hon med att semestra, aka ivag pa spa, traffa vanner, ga ut, traffa killar, starta nya foretag, forelasa... Faschinerande. Fast jag kanske ocksa skulle hinna med fler saker pa en dag om jag hade min privata taxichauffor som skjutsade mig overallt och som akte ivag for att hamta mitt morgonkaffe till mig, men anda!
Fast min absolut favorit blogg kan jag tyvarr inte lanka har, men jag vill hissa den till skyarna! Jag gar in flera ganger om dagen och blir alldeles varm i hjartat!



Kommentarer
Postat av: Zelal

Vet du vem Kissie ser ut som, en sån där rumpnisse i Ronjarövardotter visst!? haha

Googla en bild på en Rumpnisse från Ronjarövardotter och lägg den bredvid Kissies bild så kommer du förstå vad jag menar;)

2011-04-28 @ 11:15:02
Postat av: cido

Förstår inte att folk orkar följa bloggar som Kissies, hon vill bara provocera o bli känd. Då är din blogg sååå mycket bättre! Tycker att du är mer privat än andra rese/personbloggar jag läst. Men visst jag förstår att du hade velat dela med dig mer av din vardag. kram

2011-04-28 @ 19:33:16
Postat av: citron

att blogga är också att försöka balansera. Det lyckas du med perfekt! Kram!

2011-04-28 @ 19:40:43
Postat av: diana

Zelal: TACK! hahahah jag har forsokt komma pa jatte lange nu vem hon ar lik - rumpnisse dar satt den!



Cido: Jag foljde kissies blogg ett tag, helt vardelost...



citron: TACK!

2011-04-28 @ 20:04:38
Postat av: citron

Vilket namn kissie! Hon heter Alexandra på riktigt...lite extra information för den intresserade

2011-04-28 @ 23:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0