Nagonstans dar blev jag den jag ar nu

Jag kanner mig som en tva barns mamma. Pa riktigt. Den har erfarenheten har fatt mig att se pa saker annorlunda fran vad jag gjorde tidigare. Manga saker. Forst och framst; vi alla har nagon slags tidsplan i livet om karriar, familj osv... Min vision sag ut som foljande: Diana Candelie - 27 ar - kand journalist och forfattare - tva barns mamma - lyckligt gift - bor i Cali sedan hon akte dit som au pair som 20 aring...

 

Det dar var min plan. Jag tanker forsoka halla mig till den, FORUTOM det dar med tva barns mamma. Jag skjuter upp pa det tills jag ar 40 och flickan jag passar nu ar gammal nog for att bli min au pair och se efter mina barn.

 

 

Jag har nyvunnen respekt for sma barns foraldrar. Tidigare har jag blivit irriterad nar jag har sett slitna mammor, med haret samlat i en knut mitt pa hjassan, klader med ketchup flackar pa och sackar under ogonen som far en att tro att dom just lamnat boxningsringen efter en match med Mike Tyson. Jag har tankt "Alla har tid med en fem minuters dusch pa morgonen, lagga pa lite av Cliniques ogonkram mot morka ringar under ogonen, kla sig i en fin blus, fixa haret lite snabbt...for att: lyckas se sa sliten ut maste dom anstranga sig- Varfor da inte anstranga sig for att se lite frasch ut?....". JAG TAR TILLBAKA ALLTING! Exakt allting!

 

Sjalv gav jag upp redan efter forsta dagen. Vad finns det for mening med att sminka sig nar man har en liten bebis som kladdar dig i ansiktet? Och aven om det endast tar 5 minuter att fixa haret osv pa morgonen, ar dom 5 minuterna = 5 livlinor. Varje minut extra somn kanns som en timma extra somn. I borjan tankte jag: "When baby sleeps, "mom" sleeps!" Men det fungerar inte riktigt sa. For nar barnen sover ska klader tvattas, leksaker rojas undan, disk ska diskas, och om jag har tur hinner jag med en kopp te! Idag var det en fluga i mitt te. Vad gor jag? Tar ut insekten och surplar i mig teet. Ni tanker "ackligt!" Jag tanker "Halla ut te som har tagit mig 3 minuter att koka upp, statt och dragit i flera minuter... for att sedan hallas ut pga av en insekt? NOT HAPPENING!"

 

 

Har om dagen nar jag var och traffade min bankman sager han "Sorry, but you have something on your shirt.." Jag tittar ner och svarar "Oh.. it's just some vomit..." Det var inte foren efterat som jag forstod varfor han tittade sa markligt pa mig nar jag sa det. Men jag har liksom borjat vanja mig med spy flackar pa mina klader.

 

 

Pa helgerna nar jag har haret utslappt, sminkar mig och klar mig i klader som inte har spy flackar kanner jag mig som en prinsessa! :) Jag har aven ett knep for vardagarna da jag slutat jobba: sa fort jag kliver in i mitt rum satter jag pa mig tva armband som jag fatt fran min kara van Sandi (hon har gjort dom sjalv, duktig som hon ar). Nar jag bar armbanden kanner jag mig som mig sjalv igen, dvs en 20 arig tjej och inte en tva barns mamma.

 

 

Idag skypade jag med Fia. Efterat nar vi lagt pa, lade jag pa lite Honey Trap pa lapparna och den kombinationen blev for mycket. Jag kande graten i halsen. Aven fast jag inte gillar Uppsala finns det manniskor dar som jag alskar och saknar.

 

 

 

Minnen ♥

Hittade en Lush butik har och kopte givetvis Honey Trap utan att blinka en extra gang.

Sliten Diana forsoker fundera ut nya planer for framtiden...


Mitt nya, ruttna jag. Sminket ligger aven det och ruttnar pa badrumshyllan...
Hemlagad lunch? NEJ. Det blir oftast hemkopt sushi som flickan misshandlar under tiden som jag ater den.

Kommentarer
Postat av: S

Haha!! Ja, man ska nog inte se ned på andra förrän man varit i den sitsen själv. Jag vet att jag också funderat över varför de flesta mammor är sunkiga. Nu vet jag!



Älskar att läsa dina inlägg när jag vaknar, det är en bra start på dagen. Jag börjar min dag med ett gott skratt. Puss på dig min vän.

2011-04-13 @ 10:29:53
Postat av: Anonym

12-bitars sushi. Not bad! Jag gissar att G delar lite med dig? Bra inlägg. Man känner igen sig. Men gränsen gick där vid flugan i teet. 5 minuter är lyx!

2011-04-13 @ 11:16:10
Postat av: jessica

Som jag skrattade när jag läste detta, och jag håller helt fullt ut med dig. Jag trodde aldrig jag skulle tänka att det inte finns någon mening att göra sig iordning, men dom där xtra 10 minutrarna på morgonen gör så att jag klarar resten av dagen:)

2011-04-13 @ 18:36:11
URL: http://jessicaaeriksson.blogg.se/
Postat av: diana

S: :) Jag laser din med varje morgon, samma inlagg om och om igen... haha men har inget emot att laso om det sista inlagget flera ggr!



C: Nej, hon ar jatte kinkig, ater bara pasta. Inte som gubben. Jag onska hon at mer.



j: vem sa nagot om 10 minuter ??? Lyllo dig!

2011-04-13 @ 22:20:31
URL: http://dianaalisvolatpropriis.blogg.se/
Postat av: vanelie

jag vet någon som hade druckit upp flugan om det så krävdes..hehe. Mu och inte bu för gammal mjölk och flugor!Ska ta o äta lite utgången yoghurt som smakar hage, mumsmums, den var ju nedsatt till 5 kr ;)

2011-04-14 @ 02:42:48
Postat av: diana

ahhahah Vaneli! Jag ger upp, Du slar mig med hastlangder... syftar framst pa chips historian. Jag dromde haromnatten att du sagt upp dig och gjort varsta karriaren. Du va en riktig buisness woman och sa va du med pa Nyhetsmorgon och berattade om hur man va tvungen att kampa, klattra sig upp - "Tro det eller ej, men jag preppade lok, at chips fran golvet, skurade golven..och nu star jag har" Snacka om att Tilde de paul va impad

2011-04-14 @ 22:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0